Zákaznícka analýza

Autor: Tomas Tahotny | 12.1.2015 o 10:27 | (upravené 12.1.2015 o 11:39) Karma článku: 3,62 | Prečítané:  515x

Po rokoch strávených v priamom predaji zákazníkovi sa človek stretne s naozaj zaujímavými typmi ľudí rôznych pováh a iných charakterových vlastností. V tomto článku sa pokúsim zosumarizovať priblížiť Vám niekoľko typov ľudí  a priradiť im aspoň ako také príslušné pomenovanie.

Moták:

Je to ten typ zákazníka,ktorý vlastne ani nevie čo chce, tovar, ktorý požaduje ani nevie na čo vlastne je použiteľný a rokovanie s ním nakoniec dopadne tak že si nekúpi nič.Jednanie s týmito ľudmi je veľmi zložité a aj napriek veľkej presvedčovacej snahe ukončí debatu s tým, že si to ešte rozmyslí a odíde preč.

 

Mudrlant:

Tento typ hodnotím asi ako najkomplikovanejší kedže väčšinou príde s nabiflenou nejakou poučkou, ktorá je svätá a jednoducho ho nepresvedčíte.Aj pri akýchkoľvek argumentoch aj keď pravdivých si stále bude mlieť svoje.Ideálny prístup odporúčam pritakávať a nechať zákazníka nech sa vyrozpráva.Títo zákazníci väčšinou presne vedia čo chcú a nakoniec si to aj kúpia.Je možné ich odmäkčiť nejakým darčekom, ktorý im nečakane po nákupe venujete isto to ocenia.

 

Neskúsený:

Ja osobne mám tento typ zákazníkov najradšej pretože si vždy nechajú poradiť a pokiaľ im podáte relevantné argumetny prečo si to kúpiť aj si to kúpia.Títo ľudia sa vždy usmievajú a veľmi ochotne sa nechajú viesť debatou o danom tovare.Pokiaľ im ukážete Vašu profesionalitu určite sa vrátia kupovať ešte raz.

 

Rypák:

Často sa stretávam aj s týmto typom.Je to typický obraz nespokojného človeka, ktorý si potrebuje vybíjať zlosť na iných.Tento zákazník určite nič nekúpi pretože s tým úmyslom k Vám ani nejde.Príde, poriadne sa porozhliadne s tým, že sa chystá si vypýtať niečo čo nemáte a následne sa bude na Vás vyvyšovať prečo to nemáte.Keď to aj náhodou máte víťazoslavne prehlási,že inde to majú určite lepšie.Akékoľvek jednanie s týmto typom je zbytočné a dopredu prehratá bitka.

 

Praktik:

Do tejto skupiny patria typi ľudí,ktorým sa tiež tovar dobre predáva.Prídu s tým,že vedia čo chcú,pokiaľ to máte hneď si to aj bez rečí kúpia.Majú radi aj vecnú diskusiu, v ktorej si nechajú poradiť a bez problémov zmenia zamýšlaný úmysel kúpiť si to čo pôvodne chceli.S týmito ľuďmi sa pracuje veľmi dobre a malou pozornosťou si ich určite nakloníte na Vašu stranu.

 

Kočovník:

Typický príklad slovenského zákazníka, ktorý si obieha predajne a zisťuje kde to kúpi najlacnejšie.Samozrejme to čo prevozí na benzíne sa neráta.Podstatná je koncová úspora peňazí na tovare a jeho vlastné uspokojenie ako so všetkými vypiekol.Prípadná snaha si ho získať sa končí vždy odpoveďou, že si to rozmyslí.Medzi Slovákmi je veľké percento takýchto typov.

 

Príbehár:

Zákazník, ktorý Vám počas nákupu ak vôbec nejaký spraví vyrozpráva celý príbeh vlastne kôli čomu to potrebuje.Zdrží sa polhodinu a viac a ústa mu melú a melú.Väčšinou pýtajú vec, ktorú ani zďaleka nemáte.Keď odchádza ste totálne vyšťavený z energie.

 

Ostatní zákazníci sú skôr taký mix týchto charakterových vlastností a potrebovali by hlbšiu a podrobnejšiu analýzu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?