Návrh zákona o nových správnych poplatkoch za registráciu automobilov.

Autor: Tomas Tahotny | 22.7.2016 o 13:49 | Karma článku: 3,38 | Prečítané:  154x

Aktuálne rezonuje medzi širokou verejnosťou zákon o nových poplatkoch za tzv. prihlásenie motorového alebo nového motorového vozidla.( Nový zákon je z dielne strany Smer )

Z nového návrhu (ktorý je práve v pripomienkovacom konaní) je zrejmé, že niektoré poplatky išli smerom nadol. Najmä poplatky za  vozidlá s výkonom do 202KW. Za autá s vyšším výkonom si motoristi priplatia, niekde aj o viac ako 80% z pôvodného poplatku. 

Taktiež sa bude platiť za každú ďalšiu registráciu vozidla. Laicky povedané za prepis či už v okrese alebo z okresu do okresu. 

Podľa môjho názoru, ale navrhovaný zákon nie je v súlade z Ústavou SR a to s čl. 55 ods 1. a 2.

Článok 55 ods. 1 Ústavy hovorí, "Hospodárstvo Slovenskej republiky sa zakladá na princípoch sociálne a ekologicky orientovanej trhovej ekonomiky." 

To znamená, že pri jazdenom vozidle si väčšina motoristov priplatí a zvýšené poplatky tým pádom nemajú nič spoločné so sociálne orientovanou trhovou ekonomikou pretože záujemcovia o predaj starších vozidiel so silnejším motorom budú vo finančnej nevýhode oproti majiteľom s autami slabších výkonov. Avšak na druhej strane majiteľov slabších vozidiel zvýhodňuje pri kupcoch pretože sa dá očákavať záujem nižšej sociálnej vrstvy o práve takého vozidlá. Čiže v konečnom dôsledku zvýhodňuje sociálne slabšiu vrstvu, ale na druhej strane si odporuje s ods. 2 Ústavy SR.

Čl. 55 ods 2. Ústavy SR hovorí, "Slovenská republika chráni a podporuje hospodársku súťaž. Podrobnosti ustanoví zákon." 

Navrhovaný zákon si odporuje s daným článkom pretože absolútne zvýhodňuje predaj vozidiel s nižším výkonom motora a tým pádom deklasuje všetkých ostatných  výrobcov motorových vozidiel s vyšším výkonom motora, ktoré nepatria do segmentu luxusnej triedy. 

Tým pádom tu nie je priestor pre hospodársku súťaž pretože práve uvedené zníženie poplatkov pri niektorých kategóriach znemožní niektorým výrobcom uchádzať sa o zákazníka lebo automobily s nižším výkonom nemajú v ponuke. Je zrejmé, že zákonodarca si povie, že je na každom výrobcovi aké motory ponúka, ale je treba si uvedomiť , že ďalší vývoj príslušnej motorizácie stojí rádovo milióny eur. A práve zavedenie nového poplatku môže potencionálneho zákazníka odradiť od kúpy vozidla povedzme nižšej triedy s vyšším výkonom motora a znevýhodniť tak výrobcu s malým portfóliom motorizácie. 

Je treba si taktiež pripomenúť, že daný zákon absolútne znevýhodní postavenie predajcov ojazdených vozidiel na trhu. A preto sa dá očakávať zdraženie vozidiel ako nových tak aj jazdených. 

Čiže si treba položiť otázku, v koho záujme je zo Slovenska spraviť šrotovisko.

Na záver by som pripomenul, že daný blog je vyjadrením môjho vlastného súkromného názoru a nie každý sa s ním môže stotožniť a taktiež sa môžem mýliť. 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?