Type rating Zlin Z-43

Autor: Tomas Tahotny | 16.8.2016 o 15:57 | (upravené 16.8.2016 o 16:16) Karma článku: 1,61 | Prečítané:  190x

Ako pilot som zažil mnoho preškolení na rôzne typy letúňov. Zlín sa radí medzi tie komplikovanejšie modely a preto preškolenie (type rating) vyžaduje viac pozornosti zo strany pilota.

Po príchode do aeroklubu bola prvá vec, s ktorou som sa potreboval oboznámiť, príručka alebo užívateľský manuál tohoto lietadla. Pilot sa musí oboznámiť ako s výkonmi tak aj s obmedzeniami. Po naštudovaní všetkých parametrov príde na rad obhliadka lietadla a oboznámenie sa s rozmiestnením prístrojového vybavenia. 

Súčasťou študovania užívateľského manuálu sú aj postupy (ako aj núdzové postupy) pri nahadzovaní motora a nastavenia jednotlivých súčastí motora resp. lietadla.

Pokiaľ pilot na takomto type stroja nelietal je z počiatku pre neho komplikované sa v kokpite vyznať pre množstvo páčok a vypínačov. Ale všetko je otázka cviku a rutiny. 

Po nahodení motora sa čaká kým motor nemá správnu prevádzkovú teplotu, tlak oleja ako aj dobíjanie.

Po zohriatí sa urobí motorová skúška a otestuje sa nastavenie vrtule. Motorová skúška sa robí spôsobom vypínania magnet. Pokles otáčok pri vypnutí magneta nesmie byť vačší ako 50rpm inak je vzlet zakázaný. 

Po vykonaní všetkých úkonov pred vzletom sa prechádza na samotný let. Lieta sa po okruhu a trénujú sa všetky povinne vykonateľné manévre a polohy lietadla. Neskôr sa prechádza na samotné letmé pristátie a vzlet, z ktorého prítomný inštruktor zhodnotí Vašu pripravenosť na sólo. Každá letecká škola má svoje interné smernice a predpisy, podľa, ktorých vykonáva samotné preškolovanie na konkrétne typy lietadiel.

Z43 si vyžaduje 2 hod praxe vrátane sóla a po jeho absolvovaní sa stanete  právoplatným pilotom tohto typu. 

 

Happy landings :-)

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?