Zákaznícka analýza

Autor: Tomas Tahotny | 12.1.2015 o 10:27 | (upravené 12.1.2015 o 11:39) Karma článku: 3,62 | Prečítané:  536x

Po rokoch strávených v priamom predaji zákazníkovi sa človek stretne s naozaj zaujímavými typmi ľudí rôznych pováh a iných charakterových vlastností. V tomto článku sa pokúsim zosumarizovať priblížiť Vám niekoľko typov ľudí  a priradiť im aspoň ako také príslušné pomenovanie.

Moták:

Je to ten typ zákazníka,ktorý vlastne ani nevie čo chce, tovar, ktorý požaduje ani nevie na čo vlastne je použiteľný a rokovanie s ním nakoniec dopadne tak že si nekúpi nič.Jednanie s týmito ľudmi je veľmi zložité a aj napriek veľkej presvedčovacej snahe ukončí debatu s tým, že si to ešte rozmyslí a odíde preč.

 

Mudrlant:

Tento typ hodnotím asi ako najkomplikovanejší kedže väčšinou príde s nabiflenou nejakou poučkou, ktorá je svätá a jednoducho ho nepresvedčíte.Aj pri akýchkoľvek argumentoch aj keď pravdivých si stále bude mlieť svoje.Ideálny prístup odporúčam pritakávať a nechať zákazníka nech sa vyrozpráva.Títo zákazníci väčšinou presne vedia čo chcú a nakoniec si to aj kúpia.Je možné ich odmäkčiť nejakým darčekom, ktorý im nečakane po nákupe venujete isto to ocenia.

 

Neskúsený:

Ja osobne mám tento typ zákazníkov najradšej pretože si vždy nechajú poradiť a pokiaľ im podáte relevantné argumetny prečo si to kúpiť aj si to kúpia.Títo ľudia sa vždy usmievajú a veľmi ochotne sa nechajú viesť debatou o danom tovare.Pokiaľ im ukážete Vašu profesionalitu určite sa vrátia kupovať ešte raz.

 

Rypák:

Často sa stretávam aj s týmto typom.Je to typický obraz nespokojného človeka, ktorý si potrebuje vybíjať zlosť na iných.Tento zákazník určite nič nekúpi pretože s tým úmyslom k Vám ani nejde.Príde, poriadne sa porozhliadne s tým, že sa chystá si vypýtať niečo čo nemáte a následne sa bude na Vás vyvyšovať prečo to nemáte.Keď to aj náhodou máte víťazoslavne prehlási,že inde to majú určite lepšie.Akékoľvek jednanie s týmto typom je zbytočné a dopredu prehratá bitka.

 

Praktik:

Do tejto skupiny patria typi ľudí,ktorým sa tiež tovar dobre predáva.Prídu s tým,že vedia čo chcú,pokiaľ to máte hneď si to aj bez rečí kúpia.Majú radi aj vecnú diskusiu, v ktorej si nechajú poradiť a bez problémov zmenia zamýšlaný úmysel kúpiť si to čo pôvodne chceli.S týmito ľuďmi sa pracuje veľmi dobre a malou pozornosťou si ich určite nakloníte na Vašu stranu.

 

Kočovník:

Typický príklad slovenského zákazníka, ktorý si obieha predajne a zisťuje kde to kúpi najlacnejšie.Samozrejme to čo prevozí na benzíne sa neráta.Podstatná je koncová úspora peňazí na tovare a jeho vlastné uspokojenie ako so všetkými vypiekol.Prípadná snaha si ho získať sa končí vždy odpoveďou, že si to rozmyslí.Medzi Slovákmi je veľké percento takýchto typov.

 

Príbehár:

Zákazník, ktorý Vám počas nákupu ak vôbec nejaký spraví vyrozpráva celý príbeh vlastne kôli čomu to potrebuje.Zdrží sa polhodinu a viac a ústa mu melú a melú.Väčšinou pýtajú vec, ktorú ani zďaleka nemáte.Keď odchádza ste totálne vyšťavený z energie.

 

Ostatní zákazníci sú skôr taký mix týchto charakterových vlastností a potrebovali by hlbšiu a podrobnejšiu analýzu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Rodičia trojičiek: Nie je jednoduché prejsť po ulici bez povšimnutia

Deň s trojičkami sa takmer nedá naplánovať.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.


Už ste čítali?