Práca pilota dnes

Autor: Tomas Tahotny | 30.11.2016 o 20:53 | Karma článku: 2,25 | Prečítané:  765x

Zdá sa, že letecký priemysel sa pozviechal z depresie v minulých rokoch a to znamená, že dnes je celkom reálne získať prácu ako pilot v leteckej spoločnosti v Európe. Samozrejme po absolvovaní výcviku či kadet programu.

Samozrejme časom aj z pilotovania lietadiel, či už dopravných alebo biz jetov sa stane časom práca ako každá iná. Každý záujemca by mal zabudnúť na pretŕčanie sa v bielej košely s výložkami. Lenže dnes sa táto práca môže javiť ako celkom zaujímavý spôsob obživy. Aerolinky začali znovu naberať letecký personál pretože expandujú a aj keď je výber prísny tak šťastie praje pripraveným ako sa hovorí.

Aj keď si táto cesta vyžaduje celkom veľkú počiatočnú investíciu tak si  myslím, že následné platové podmienky to vykompenzujú. Osobne poznám pilotov zo Slovenska, ktorý sa uchytili naozaj vo veľmi prestížnych aerolinkách ako Emirates alebo Etihad či Qatar. Podotýkam, že platové podmienky sú tam okolo 7-10000 eur mesačne.

Ďalšou možnosťou zamestnania sa je najväčší Európsky letecký dopravca Ryanair. Nebudeme sa baviť o záujme kapitánov, ale o najžiadanejšej pozícii a to je prvý dôstojník. V prípade záujmu o prácu v Ryanair treba zaplatiť zhruba 30000eur za ich kadet program, ktorý zahŕňa aj typovku na ich Boeing 737 plus ostatné potrebné certifikácie. Následne Vás Ryanair zaradí na svoj list a je možné, že do pol roka ste na linke. Platové podmienky sú okolo 5000 eur a rok a pol vopred viete ako budete pracovať. Pracujete 5dni a 4 dni máte voľno. Jediná nevýhoda je, že neviete na akú bázu Vás umiestnia. Čiže sa môže stať, že budete niekde v Poľsku alebo začínajúci pilot niekde na nie moc peknom mieste. Samozrejme, že letecká spoločnosť hradí všetky náklady čo sa týka vašeho pôsobenia.

U našich susedov je celkom zaujímavý dopravca so svojím kadet programom a to WIZZ air. Majú celkom zaujímavý kadet program a dosť zľavili z požiadaviek. Jedinou nevýhodou je cestovanie na pohovor do Dubaia. Čo stojí peniaze a čas. Wizz dosť expanduje takže záujem o pilotov predpokladám veľký v nastávajúcom časovom horizonte. Platové podmienky neviem aké sú, ale tipujem, že podobné ako v RYR.

Kto je naozaj dobrodruh má možnosť osloviť spoločnosť SUSI air, ktorá pôsobí v Indonézii. Platové podmienky sú celkom zaujímavé keďže spoločnosť je dotovaná štátom. Plat činí zhruba 1000 dolárov, ale s tým, že sú Vám hradené  komplet náklady na bývanie a stravu a tendencia rastu platu je úmerná nalietaným hodinám. Teda prakticky nič nemíňate. Čo sa týka náplne práce tak lietate väčšinou s malými lietadlami typu pilatus alebo cessna caravan a zásobujete ostrovy zásobami a podobne, Je to naozajstný adventure a lietajú tam aj Slováci a Česi a o pilotov z Európy majú naozaj veľký záujem.

Záverom by som dodal, že byť pilotom je zaujímavé povolanie najmä čo sa týka zážitkov a kontaktov. O plate je sa zbytočné baviť pretože ten je viac ako nadštandardný aj keď nevýhodou môže byť počiatočná investícia. Chce to ochotu trocha cestovať a odísť z domu na dlhšiu dobu. Pretože pokiaľ ste  umiestnení na vzdialenejšej báze čas na cestovanie domov mať nebudete. Žial doba si vyžiadala aj takúto daň kedy na Slovensku okrem Air explore a Go 2 sky iné letecké spoločnosti nie sú a aj tieto majú lietadlá v zahraničí. Netreba sa toho báť, mám veľa kamošov, ktorý opustili podnikanie, spravili si výcvik a robia pilotov aj po 40ke povedzme. Čiže ani vek nehrá rolu. Chce to odhodlanie a hlavne sa nevzdávať a trochu zatnúť zuby.

Takže happy landings aviators

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Muž žijúci so ženským srdcom. Najťažšia bola rekonvalescencia

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.


Už ste čítali?